پناه بردن بره قوچ وحشی زخمی به گله فراهان 

 بره قوچ یک ساله زخمی به گله گوسفندان در شهرستان فراهان پناه برد.

مازیار شریفی رئیس اداره نظارت بر حیات وحش محیط زیست استان مرکزی گفت: بر اساس خبر دریافتی از طرف یک از گله داران منطقه فراهان، مبنی بر ورود بره قوچ یک ساله وحشی و زخمی به گله گوسفندان، مامورین اجرایی محیط زیست ضمن حضور در منطقه، بره قوچ را به مرکز امداد حیات وحش واقع در اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی منتقل کردند.

شریفی افزود: بره قوچ وحشی توسط دامپزشک اداره کل محیط زیست استان مرکزی از نظر وضعیت سلامت مورد معاینه قرار گرفت و برای تیمار به قرنطینه منتقل شد و پس از تیمار ونگهداری و اطمینان از سلامت کامل از امکان بازگشت به طبیعت، در زیستگاه خود رهاسازی شد.

او با اشاره باینکه در سال ۱۴۰۱، بیش از ۱۶۰ گونه جانوری، نیازمند تیمار و درمان، مورد پذیرش مرکز امداد حیات وحش استان، قرار گرفته اضافه کرد: رها سازی‌ها حیات وحش غالبا پس از ۴۸ ساعت از تحویل یا کشف وضبط صورت می‌گیرد تا از سلامت حیواناتی که کشف وضبط یا تحویل شده اند اطمینان حاصل شود و همچنین منطقه‌ای برای رهاسازی این گونه‌ها انتخاب می‌گردد که به لحاظ زیست محیطی و وجود زنجیره غذایی برای ادامه حیات این حیوانات دارای شرایط مساعد باشد. 

رئیس اداره نظارت بر حیات وحش استان مرکزی تاکید کرد: مردم فهیم و دوستداران محیط زیست در صورت مواجهه با تخلف‌هایی زیست محیطی ازجمله، شکار و خرید و فروش حیات وحش و گونه‌های جانوری ... می‌توانند با سامانه ۱۵۴۰ تماس بگیرند تا سریعا موضوع توسط کارشناسان حفاظت محیط زیست استان مورد پیگیری و بررسی قرار گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
مجتبی اکبری فراهانی
۱۶:۳۵ ۳۱ فروردين ۱۴۰۲
این قوچ رابنده پیداکردم درروستای مشهدالکوبه وتحویل محیط زیست اراک دادم این کارباعث افتخاربنده میباشد